KMR_12-1-2012-0118 - Fémalk Zrt. piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenységének komplex fejlesztése - Projektadatok, sajtóközlemények

KMR_12-1-2012-0118

Fémalk Zrt. piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenységének komplex fejlesztése

FÉMALK ZRT.
1211 Budapest, Öntöde utca 2-12.

Projektadatok, sajtóközlemények


Projektadatok

A Fémalk Zrt. jogelődjét magyar magánszemélyek alapították 1993-ban. Azóta az egyik legnagyobb magyar magántulajdonban lévő nyomásos alumíniumöntödévé vált. Árbevétele 2011-ben meghaladta a 10 milliárd forintot, alkalmazottaink száma pedig 320 fő felett volt.

 

Vállalatunk fő profilja a nyomásos alumíniumöntészet, amely mellett számos további feladat- és munkafázis (termék- és szerszámtervezés, modellezés, szerszámgyártás, az öntvények megmunkálása) elvégzésére is vállalkozik. A cég szinte kizárólag exportra termel. Leginkább német, svéd és osztrák autóipari beszállítókat lát el öntvényekkel (BASF, Bosch, Trelleborg, ZF, Delphi, Hella), valamint - 2011-től - közvetlen beszállítója lett a BMW-nek.

 

A növekvő vevői igények kielégítése végett a Fémalk Zrt a KMR_12-1 pályázati kiírás alapján igényelt, illetve nyert el 91 730 605 Ft vissza nem térítendő támogatást a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból. Vevőink igénye a cégünk felé, hogy az alkatrészek kialakítása során egyre nagyobb mértékben járuljunk hozzá a megrendelt termék hozzáadott értékének növeléséhez. Elvárás a termékek és a kapcsolódó gyártástechnológia fejlesztése kapcsán az átfutási idők csökkentése, egyes fejlesztési lépések átvállalása, a minőség és a termékjellemzők javítása, az alkatrész tömegének csökkentése, a gyártásbiztonság fokozása.

 

Mindezek érdekében cégünk a támogatási összeget egy olyan projekt keretében kívánja felhasználni, melynek célja, hogy 4 termékkategóriában bővítsük termékeink kínálatát (5 db új motortartóelem, 11 db új váltótartóelem, 4 db stabilizátor bilincs, 6 db új futóműelem-ház). A projekt magában foglalja a prototípusok tervezését, gyártását és tesztelését.

 

A projekt révén új munkahelyeket tudunk létrehozni, bővítjük a tevékenységünk tudásbázisát, a növekvő vevői elégedettség pedig hozzájárul árbevételünk növekedéséhez.